Dermed er Frigaard Gruppen tilbake som samarbeidspartner for byens eliteserieklubb i fotball igjen.
– Frigaard Gruppen har vært en stor og viktig samarbeidspartner for oss i mange år, men de valgte å gi seg under pandemien og har vært ute i snart ett år. Nå går de inn igjen med en større og bedre avtale enn de hadde forrige gang, og det er vi glade og stolte over. Det er en treårsavtale, og de skal ha reklame på ryggen av drakten, forteller markedssjef Thomas Andersen i Sarpsborg 08.
Hjørnesteinsbedrift
– Hvor mye er avtalen verdt for dere, Andersen?
– Jeg kan ikke nevne summer, men det er en veldig god avtale for oss. Frigaard Gruppen blir en av våre tre største partnere sammen med Borregaard og Pretec, sier Andersen.
Markedssjefen er naturligvis veldig fornøyd med at de har landet en avtale med Frigaard Gruppen.
– Vi har en lang avtale med Borregaard, vi har signert en ny avtale med Pretec tidligere i år og det er viktig for oss at vi også får med Frigaard Gruppen på laget. Dette er tre hjørnesteinsbedrifter i Sarpsborg som betyr mye for byen vår. Vi er dønn avhengig av dem for å bygge et lag i Sarpsborg by, og vi er utrolig stolte over at de er med oss, sier Andersen.
Gikk i veggen
Det er koronapandemien som er årsaken til at Frigaard Gruppen valgte å gå ut av Sarpsborg 08 for snart ett år siden.
– Vi hadde reklame på ryggen av drakten i seks år, men da pandemien kom i mars 2020 var det som å gå i veggen for konsernet. Det stoppet helt opp, og vi permitterte over 200 ansatte samt sa opp personer. Vi måtte kutte veldig hardt på kostnader, og da kunne vi ikke sitte med en diger avtale med Sarpsborg 08. Det hadde ikke tatt seg ut slik situasjonen var, og ansatte ville blitt forbannet, sier Frigaard.
Og fortsetter:
– Jeg har alltid tenkt at vi skulle tilbake når det ble bedre tider, og nå har det som jeg trodde var utenkelig skjedd. Vi leverte tidenes beste år i 2020 i stedet for at det ville bli et katastrofeår som jeg trodde. Derfor kommer vi tilbake på en treårsavtale. Vi er en Sarpsborg-bedrift som har hovedsete i byen og vi omsetter for over 2 milliarder kroner, og det er klart at vi skal være med og sponse lokalmiljøet, sier Frigaard.