Nå går det raskt, både målt i antall produkter, bestillinger, ansatte og omsetning. Selskapene vokser, og nye kommer til via oppkjøp. På 15 år, altså siden starten i 2005, har Frigaard Gruppen i gjennomsnitt hatt en vekst på 37 prosent hvert år. I 2019 nådde omsetningen 2 milliarder, og flere forretningsområder er kommet til.
I dag har Frigaard Gruppen tre ben å stå på: Sono-Group, Frigaard Property Group og Frigaard Capital. Sono-Groups forretningsområde er industri og handel, og består – etter oppkjøpet av ACAP Invest i 2014 – av sterke merkevarer som Form o Miljö, Tranås skolemøbler, Sonesson innredninger, GBP verkstedinnredninger, Ergoff kontormøbler, Sarpsborg Metall og Sørlie prosjektinnredninger. Frigaard Property Group rommer entrepenør og boligutvikling, og har etter oppkjøpet av entreprenørselskapene Alento og Metacon på kort tid etablert seg blant de største aktørene i det norske markedet. I Frigaard Capital er et rent investeringsselskap om eier blandt annet næringseiendom og treningssenter.
Frigaard-gruppen har i dag ca. 400 ansatte, og konsernsjefen er ikke i tvil om hva bedriftskulturen har betydd for veksten: «Den er ekstremt viktig. Hele vår suksess skyldes at vi har fått med oss de beste menneskene. Jeg har ingen tro på at alle må ha en tjukk håndbok for å forstå arbeidsoppgavene. Du må forstå hva du skal gjøre ut ifra den kulturen vi har», sier Trond Frigaard.
Ambisjonene og målene for fremtiden er klare: «Vi skal vokse videre og utvikle sterke europeiske virksomheter ved å bygge grunnleggende industriell kompetanse gjennom systematisk forbedring og utvikling av våre ansatte, våre produkter og våre tjenester.»
Hovedkontoret ligger fremdeles i Sarpsborg. Frigaard-ledelsen holder til i byens 120 år gamle «storstue» Festiviteten, kjøpt i 2010 og nennsomt restaurert.